keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Nuukailijan treeniohjelma

Heissan!

Olen tehnyt joitain muutoksia liikuntarutiineihini. Tai no yleensä mitään varsinaista rutiinia ollutkaan... Olen harrastanut vuosien varrella erityisesti tanssia ja kuntosalilla ja jumppatunneilla käyntiä sekä joogaa. Kaikenlainen ulkoilu, retkeily ja uinti ovat myös olleet mielekkäitä. Luistelusta olen aina tykännyt, hiihdosta en niinkään. Fillarointi menettelee, jos ei ole suorituspaineita. Viime aikoina minulla oli kuntosalijäsenyys, jota hyödynsin aivan liian harvoin sekä vuoden voimassa oleva 10 kerran uimahallikortti, joka tuli käytettyä paniikissa loppuun joulukuun viimeisinä viikkoina.

Nyt olen hypännyt mukaan karsimis- ja yksinkertaistamistrendiin. Olen "konmarittanut" liikuntani :) Käyn kävelylenkillä ja sen jälkeen voimistelen kotona. Käyn lyhyesti läpi päälihasryhmät: pohkeet, reidet, vatsa-, selkä- ja rintalihakset sekä käsivarret. Lopuksi venyttely. Olen tehnyt tätä nyt jonkin aikaa lähes päivittäin. Teen paljon töitä kotosalla, joten aikatauluni sallii liikunnan päiväsaikaan. Minulle tuntuu sopivan mahdollisimman samanlaisena toistuva, yksinkertainen ja ei-vaativa liikunta. Siihen ei liity mitään aloittamisen vaikeutta. Ei ole ponnistelua vaativaa henkistä kynnystä, joka pitäisi ensin ylittää :O Suosittelen kokeilemaan, jos sinullakin on ikuisena haasteena vetkutella  urheilemaan lähtöä.

En ole toki hylännyt ajatusta muista liikuntamahdollisuuksista. Olen kuitenkin sijoittanut ne mielessäni huvittelujen kategoriaan. Voin käydä vaikka kaverin kanssa tanssitunnilla tai Puolison kanssa uimassa, mutta silloin ideana on seurustelu ja hauska ajanviete. Tämä ulkoilu ja kotijumppa on ensisijaisesti kehonhuoltoa, ja sinänsä ihan mukavaa. Nyt keväällä on kävelyillä kiva seurata luonnon heräämistä. Nyt on se vaihe ainakin meilläpäin, että lumet ovat jo lähes sulaneet, mutta luonto on vielä uinuvan näköinen. Pian se alkaa heräillä ja ehkäpä sen myötä minäkin virkistyn ja pistän jopa juoksuksi ;)

Luonto herää pian ja linnunpönttö odottaa uusia asukkaita

Kevätterkuin,
Nina


2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä! Ihanaa, että kerkeät päiväseltään liikkua! Musta on huolestuttavaa, että nykyään ihmiset kuvittelevat, että tavallisen ihmisen tarvitsee käydä 4-5 kertaa salilla viikossa + tehdä aamuaerobisia pari viikossa. Normaali liikunta, joka tekee iloiseksi on parasta!

    VastaaPoista
  2. Luonnossa onkin parasta liikkua! Itse maksan salista sen 19,90e/kk, ja se on ihan riittävä kuluerä ollu tällä hetkellä ;)

    VastaaPoista